Take a value from the database and add

Bom Dia! Eu tenho um problema que é o seguinte! 

Eu tenho um formulário com informações e um deles é um valor, elas são enviadas para o banco de dados, e eu gostaria de adicionar esse valor toda vez que ele é enviado e fornecer o resultado na tela! Como isso pode ser feito?

Hi Paulo,

Within the save action associated with that form , add an assignment operator just before CreateOrUpdate entity action. Assign the user input to the field in the database where you want to store that value. It will create a record in the database every time with that value. 

Suprio Roy wrote:

Hi Paulo,

Within the save action associated with that form , add an assignment operator just before CreateOrUpdate entity action. Assign the user input to the field in the database where you want to store that value. It will create a record in the database every time with that value. 

Could you give me an example

Paulo Junior wrote:

Suprio Roy wrote:

Hi Paulo,

Hi Paulo could you please post your question in English. it is a bit difficult to translate it every time.

Anyway could you please tell me how u r getting this value field and do you want it to store to database ?

If my assumptions are correct then within the save action , put an assignment operator and write

Store_Value (your entity attribute where u want the value to be saved) = Get_Value ( the field where the calculated value is being displayed) and then use the create entity action .

If you still have doubts please state the problem statement in details , I will share you an oml for that.

Suprio Roy wrote:

Paulo Junior wrote:

Suprio Roy wrote:

Hi Paulo,

Hi Paulo could you please post your question in English. it is a bit difficult to translate it every time.

Anyway could you please tell me how u r getting this value field and do you want it to store to database ?

If my assumptions are correct then within the save action , put an assignment operator and write

Store_Value (your entity attribute where u want the value to be saved) = Get_Value ( the field where the calculated value is being displayed) and then use the create entity action .

If you still have doubts please state the problem statement in details , I will share you an oml for that.

I'll send you some pictures of how you are

Paulo Junior escreveu:

Suprio Roy escreveu:

Paulo Junior escreveu:

Suprio Roy escreveu:

Oi paulo

Na ação salvar associada a esse formulário, adicione um operador de atribuição imediatamente antes da ação da entidade CreateOrUpdate. Atribua a entrada do usuário ao campo no banco de dados em que deseja armazenar esse valor. Ele criará um registro no banco de dados toda vez com esse valor. 

Você poderia me dar um exemplo

Olá Paulo, por favor, poste sua pergunta em inglês. é um pouco difícil traduzi-lo sempre.

De qualquer forma, você poderia me dizer como está obtendo esse campo de valor e deseja que ele armazene no banco de dados?

Se minhas suposições estiverem corretas, na ação salvar, coloque um operador de atribuição e escreva

Store_Value (seu atributo de entidade onde você deseja que o valor seja salvo) = Get_Value (o campo em que o valor calculado está sendo exibido) e use a ação de criação de entidade.

Se você ainda tiver dúvidas, indique a declaração do problema em detalhes, compartilharei um oml para isso.

Vou enviar algumas fotos de como você está

Paulo Junior wrote:

Suprio Roy wrote:

Paulo Junior wrote:

Suprio Roy wrote:

Hi Paulo,

I'll send you some pictures of how you are

So in that valor field u r asking user to provide some value and then store it  or some value will be auto populated from database while user will be filling up the form ?

Suprio Roy escreveu:

Paulo Junior wrote:

Suprio Roy escreveu:

Paulo Junior wrote:

Suprio Roy escreveu:

Hi Paulo,

Na ação salvar associada a esse formulário, adicione um operador de atribuição imediatamente antes da ação da entidade CreateOrUpdate. Atribua a entrada do usuário ao campo no banco de dados em que deseja armazenar esse valor. Ele criará um registro no banco de dados toda vez com esse valor. 

Você poderia me dar um exemplo

Olá Paulo, por favor, poste sua pergunta em inglês. é um pouco difícil traduzi-lo sempre.

De qualquer forma, você poderia me dizer como está obtendo esse campo de valor e deseja que ele armazene no banco de dados?

Se minhas suposições estiverem corretas, na ação salvar, coloque um operador de atribuição e escreva

Store_Value (seu atributo de entidade onde você deseja que o valor seja salvo) = Get_Value (o campo em que o valor calculado está sendo exibido) e use a ação de criação de entidade.

Se você ainda tiver dúvidas, indique a declaração do problema em detalhes, compartilharei um oml para isso.

Então, nesse campo de valor, você está pedindo para o usuário fornecer algum valor e depois armazená-lo ou algum valor será preenchido automaticamente do banco de dados enquanto o usuário preencherá o formulário?

This field value will be filled in by the user (a variable), then go to the database, the next user will populate the form again, add the 2 values and show the result, example:

Value of

user 1
150.00
Value of
user 2
200.00

Then show on the data screen 350.00 that the sum and so on

Hey then the way I told you earlier , it will do your task . Take those values from user using a different local variable and assign it to the entity attribute in save action. Later when u need to populate those value call it from database and do your calculations over there and display.

Suprio Roy wrote:

Hey then the way I told you earlier , it will do your task . Take those values from user using a different local variable and assign it to the entity attribute in save action. Later when u need to populate those value call it from database and do your calculations over there and display.

Please, could you show me how I do this process, I'm starting with this tool, but I really need this process! Thank you, I'll wait

Suprio Roy wrote:

Getting him to get the value from the TOTAL variable and adding to the value, TOTAL + VALUE, only that he does it only with the first client, not adding all