Uploading and downloading of files in native app

Hi, 

I decided to start another forum because i am still confused about the process of uploading and downloading of files (such as pdf) in native app.

Let me elaborate what i am currently doing. In my app, there is a page for users to upload a pdf file of financial statement. Then, there is also a page where users can download the pdf file when clicking on the list item as shown in my attached oml. 

I would like to know about the process of uploading and download of files in a native app in general as I am quite confused. When i try to upload a file using an android phone, it will access files already in the device, so when i click on the file i want to upload, it will upload correctly. However, the problem lies when i want to download the pdf file and view it in the app. I am confused with the terms of "filepath", "storagetype" and "mime type". When i upload a pdf file on android, does that file has a URL? 

Could anyone help to guide me in the whole process of uploading of pdf files, downloading and viewing them in native app? Thank you very much. 

Hi Jolene,

To hide complexity I would like you to point you to the article Enable End-Users to Upload Files and upload widget

Regards,

Swatantra

Hi Jolene

1.Upload-please refer as suggested by Kumar

2.Download-you need to do something like below.

You need a mobile app that redirects to a web page where the download is performed, using the download widget.

Let me know incase need any demo example of that.

Thanks,

Salman Ansari

Salman Ansari wrote:

Hi Jolene

You need a mobile app that redirects to a web page where the download is performed, using the download widget.

Thanks,

Salman Ansari

Hi Salman, 

is it possible to not use a web page and download it in the native app instead?

Jolene Kwek wrote:

Salman Ansari wrote:

Hi Jolene

Thanks,

Salman Ansari

Hi Salman, 

We also search same thing earlier for our mobile app but not able find anyother way to do that.

So we have done as per above method only.

Salman Ansari wrote:

Jolene Kwek wrote:

Salman Ansari wrote:

Hi Jolene

Thanks,

Salman Ansari

Hi Salman, 

We also search same thing earlier for our mobile app but not able find anyother way to do that.

So we have done as per above method only.

Hello Salman,

I am having some difficulty downloading a pdf document. As you mentioned above, I created a web page that ends with a FileDownload. On my application I am calling that URL on the DownloadFile Client Action:

I am building the FilePath as follows:

For Android:

For iOS:

I tested this escenario in my android device and get the following success message:

(Message text is build with: FileDownloadResult.fullPath + " : " + FileDownloadResult.nativeURL + " : " + FileDownloadResult.filesystems + " : " + FileDownloadResult.name)

As I understand, this means I downloaded the pdf but I can't find it anywhere on my device.

Can you help me with this? How can I determine that the file downloads on the Downloads Folder both for Android and iOS?

Thank you very much.

Jennifer Domínguez escreveu:

Salman Ansari escreveu:

Jolene Kwek escreveu:

Salman Ansari escreveu:

Oi jolene

1. Carregar - consulte como sugerido por Kumar

2. Faça o download - você precisa fazer algo como abaixo.

Você precisa de um aplicativo móvel que redirecione para uma página da web onde o download é realizado, usando o widget de download.

Deixe-me saber no caso de precisar de algum exemplo de demonstração disso.

Obrigado,

Salman Ansari

Oi Salman, 

é possível não usar uma página da web e baixá-la no aplicativo nativo em vez disso?

Também pesquisamos a mesma coisa anteriormente em nosso aplicativo móvel, mas não conseguimos encontrar outra maneira de fazer isso.

Portanto, fizemos apenas o método acima.

Olá Salman,

Estou tendo dificuldade para baixar um documento pdf. Como você mencionou acima, criei uma página da web que termina com um FileDownload. Em meu aplicativo, estou chamando esse URL na ação do cliente DownloadFile:

Estou construindo o FilePath da seguinte maneira:

Para Android:

Para iOS:

Testei este cenário em meu dispositivo Android e recebo a seguinte mensagem de sucesso:

(O texto da mensagem é criado com: FileDownloadResult.fullPath + ":" + FileDownloadResult.nativeURL + ":" + FileDownloadResult.filesystems + ":" + FileDownloadResult.name )

Pelo que entendi, isso significa que baixei o pdf, mas não consigo encontrar em nenhum lugar no meu dispositivo.

Você pode me ajudar com isto? Como posso determinar se o arquivo é baixado na pasta de downloads para Android e iOS?

Muito obrigado.

Oi!

Tenho as mesmas dúvidas que você, precisava de uma ajudinha.

Obrigado