Version problem

Boa noite pessoal. Fiz meu cadastro na plataforma gratuita e após o download ter sido gerado a versão 11.0, mas infelizmente esta versão é para windows 64bit e meu PC é 32bit e a versão outSystems 10.0 consegui baixar, mas meu login e senha não são permitidos para acessar esta versão. O que fazer?

Cosmo Silva wrote:

Good evening everyone. I registered for the free version and downloaded version 11.0. Unfortunately, this is for Windows 64bit and my PC is 32bit. I could get OutSystems 10.0 but I can't login in this version. What can I do?

Olá Cosmo

Bem-vindo ao OutSystems.

Neste fórum usamos apenas o inglês. A versão gratuita (Personal Environment) é apenas para a versão 11, mas há uma versão do Service Studio que ainda funciona em 32 bits. O link está abaixo.

Hello Cosmo.

Welcome to OutSystems.

On this forum we only use English. To try the Personal Environment, you must use version 11. Please try this version. It is the last one that was released in 32-bit.

https://www.outsystems.com/downloads/ScreenDetails.aspx?MajorVersion=11&ReleaseId=19371&ComponentName=Development+Environment

Hi Cosmo,

You should install the Service Studio in your machine (there are versions for 32-bit and 64-bit). Make sure you're using the major version 11 of Service Studio (that is compatible with Platform Server 11), since the Personal Environment works in this version.

About the credentials, you should use the same credentials that you use for the OutSystems website.

Click on Create App button and your Service Studio will open. Then you just need to fill your credentials and your personal environment and press Connect

Kind regards,

Rui Barradas