Help , pop-up parameter

Como meu Ingles é by google , vou botar nas 2 linguas .

Olá , estou construindo um formulário de busca , que é mostrado em um POP-UP , pois o seu resultado , será selecionado , para o preenchimento de um outro formulário que está na página pai do pop-up, ou seja quando fecha o pop-up gostaria que a pagina pai recebece um parâmetro dessa página pop-up para poder preencher parte do formulário principal com os dados da referida busca.

Não estou conseguindo fazer essa passagem de parâmetro entra o pop-up e a página pai. Não sei se fui claro, mas alguém poderia me auxiliar ?

Desculpem escrever em português , mas me sinto mais confortável , para esclarecer dúvidas.
Obrigado

Hello, I'm building a search form, which is shown in a POP-UP, as its result, will be selected to fill another form which is the parent of the popup page, ie when you close the pop-up would like the parent page recebece a parameter that pop-up page to be able to fulfill part of the main form with the data of that search.

I'm not getting this parameter passing enters the popup and the parent page. I do not know if I was clear, but could someone help me?
Sorry for writing in Portuguese, but I feel more comfortable to ask questions.
thank you
Oi Igor,

Parar passar esse valor deve utilizar a acção Popup_Editor_Notify que tem um parametro do tipo texto. Pode validar como utilizar esta funcionalidade nesta video-aula.

And now in English :)....

Hi Igor,

So you want to send a parameter from the popup to the parent window. To do this you can use the action Popup_Editor_Notify which as a parameter of data type text you can use to send this information. You can see how to use this in this online video tutorial.

Cheers
Aqui vai um exemplo simples.

Have this basic example.
Muito Obrigado Nuno , esse exemplo esclareceu  todas as minhas dúvidas .

Thanks a lot Nuno, this example has clarified all my questions.

Igor